Infrahealth

NIEUWS

We houden je graag op de hoogte van de laatste trends en het nieuws op het gebied van Zorg- IT en Zorgdomotica. Maandelijks publiceren we op deze pagina een blog gekoppeld aan deze onderwerpen. Ook houden we je hier op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen InfraHealth. Volg ons ook op LinkedIn, Facebook en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

08 mrt

GERWIM HEERSPINK VERSTERKT HEALTHDOMOTICS TEAM BINNEN INFRAHEALTH

10 jaar werkte Gerwim als woonbegeleider in zowel de gehandicaptenzorg als de psychiatrie. Juist deze kennis en ervaring maakt hem een geweldige toevoeging aan ons team. Vanuit InfraHealth werken we vanuit de visie dat we met hart voor de zorg ons werk doen. Gerwim heeft hart voor de zorg. Hij heeft zelf aan de rand van het bed gestaan. Dat maakt hem de juiste man om als Domotica Consultant onder de vlag van HealthDomotics invulling te geven aan onze belofte dat we samen zorg verbinden.

HealthDomotics is onderdeel van InfraHealth en gespecialiseerd in het begeleiden van Zorgdomotica implementaties. Van aanbesteding tot zorg levert HealthDomotics de expertise om Zorgdomotica voor de zorg te laten werken. We doen dit vanuit de visie: ‘Samen zorg verbinden’. Omdat we geloven dat we door naast de klant te staan, samen tot het beste resultaat komen.

Gerwim is 30 jaar en woont samen met zijn vrouw Nicolet en twee kinderen in Dronten. Naast zijn werk als woonbegeleider heeft hij hier kennis gemaakt met de zorgdomotica. Zijn kennis van de zorg is dus groot. Nicolet is ook actief in de zorg en werkt in het Isala ziekenhuis. “Deze ervaring neemt hij straks mee in zijn rol als adviseur naar onze klanten,” zegt Tjerry Hoekstra, managing partner van InfraHealth met de focus op HealthDomotics. “Vanuit het management vinden we het belangrijk dat we acteren op het snijvlak van zorg en IT, met kennis en gevoel van beide onderdelen. Gerwim heeft de afgelopen jaren kennis opgedaan op het gebied van Domotica oplossingen én weet wat belangrijk is op de werkvloer in de zorg. Dat maakt hem een waardevolle toevoeging aan ons team”.

Van sales naar adviseur

In 2019 heeft Gerwim de overstap gemaakt naar De Heer Medicom. “Via een traject van omscholing en aan de hand van een jobcoach heb ik de overgang gemaakt van werken in de zorg, naar werken aan de zorg,” verteld Gerwim. “Een spannende stap, waar ik nog geen dag spijt van heb. De Heer Medicom is specialist op het gebied van innovatieve Zorgdomotica. In de rol van accountmanager heb ik mijn kennis van zorgdomotica verbreed en daardoor ken ik nu de verschillende oplossingen en toepassingen die er zijn op het gebied zorgdomotica. Deze kennis neem ik mee als adviseur richting de klanten van InfraHealth en HealthDomotics.”

“Ik kijk er naar uit om als adviseur aan de slag te gaan in een afwisselende werkomgeving. Werken bij verschillende klanten en oplossingen bedenken voor diverse vraagstukken. Maar altijd met hetzelfde doel. De zorg beter maken,” gaat Gerwim verder. “De zorgmedewerker het werk beter en leuker maken, zodat de kwaliteit van de zorg voor de patiënten en cliënten omhoog gaat. Kijk, dan spreekt mijn hart voor de zorg.”

“Ik moet het hebben van mijn ervaring in de zorg. Daar ga ik het verschil maken. Vanuit mijn kennis van de zorg. Tien jaar was ik zelf actief als zorgverlener. Ik weet wat er speelt en spreek de taal. In combinatie met mijn kennis van Domotica is dat mijn sleutel tot succes. En de rest? Dat leer ik snel genoeg!” gaat Gerwim enthousiast verder.

Waarom InfraHealth?

“Waarom ik voor InfraHealth heb gekozen? De vacature sprak met direct aan. Maar vooral na de gesprekken met Niek, Tjerry en Jan werd ik enthousiast. Professionals met een persoonlijke aanpak. Daar pas ik goed en voel ik me thuis. De gesprekken verliepen in een ontzettend fijne sfeer. Laagdrempelig en toch scherp en kritisch. Precies zoals InfraHealth en HealthDomotics zich naar de markt toe profileren. Dat was kenmerkend vanaf het eerste contact.”

“Ik vind het leuk om goed te luisteren naar de klant en ook in te schatten wat de vraag achter de vraag is en daar mijn juiste rol in kiezen. Hoe ben ik van toegevoegde waarde voor de klant en mijn contactpersoon,” zegt Gerwim als het gaat over zijn werkwijze.

Gerwim is van start gegaan met een uitgebreid marktonderzoek. “Het doel is tweezijdig. Enerzijds om zelf een bredere kennis van aanbieders op het gebied van zorgdomotica op te doen en me hier vervolgens ook verder in te verdiepen. Maar ik heb mijn onderzoek ook gepresenteerd aan alle collega’s. Zo is direct de hele organisatie weer bijgepraat en geïnformeerd, waardoor we onze algemene kennis op dit gebied up to date houden. Deze kennis zet ik straks in bij de klant.”

Alle collega’s wensen Gerwim veel plezier in zijn nieuwe job en kijken uit om samen met hem aan de slag te gaan. Omdat IT moet kloppen!

ZELF AAN DE SLAG BIJ INFRAHEALTH?
Wil jij zelf aan de slag bij InfraHealth als Domotica Consultant, IT Consultant of IT Projectmanager? Bekijk hier alle vacatures of solliciteer via solliciteren@infrahealth.nl.

Wil je meer weten of heb je een vraag? Bel dan met Niek Ferwerda op 06-22883111.

25 feb

Wim Schoemaker versterkt InfraHealth als ervaren Projectmanager

Met de komst van Wim Schoemaker versterkt InfraHealth haar team met een zeer ervaren projectmanager in de zorg. Vanaf 2008 heeft Wim bij zowel bij Isala als Treant Zorggroep in de rol van Projectmanager aan diverse complexe IT projecten gewerkt. Met deze ervaring voegt Wim direct waarde toe aan de ontwikkeling van InfraHealth en zijn we nog beter in staat in te spelen op de groeiende vraag uit de markt.   

Wim is 56 jaar een woont samen met zijn vrouw Petra al jaren in Meppel. “Een leuk stadje met genoeg mogelijkheden om in het mooie centrum lekker wat te gaan eten of te drinken. En voor ons heel centraal gelegen.” Is het antwoord van Wim op de vraag of Meppel bevalt. “Dat Meppel ook de thuishaven van InfraHealth is,  is vooral toeval en heel handig voor de momenten dat ik niet bij de klant zit, maar op kantoor.”

Wim en zijn werkervaring

Wim is een geboren Fries. Opgegroeid in Emmen en heeft later in Groningen gewoond. Sinds 1990 zit hij in de automatisering. Hij heeft bij meerdere automatiseringsbedrijven gewerkt waaronder in Zwolle bij Computerij en Avensus als Consultant en Projectmanager. Daarna als teamleider van de afdeling systeembeheer en de Service Desk bij Yarden.

“In 2008 heb ik de overstap naar de zorg gemaakt. Acht jaar bij Isala en drie jaar bij Treant Zorggroep.” Gaat Wim verder. “In die tijd heb ik Jan leren kennen en later kwam ik ook Niek tegen in het werk. De mannen van InfraHealth zijn mij dus niet vreemd en we weten wat we aan elkaar hebben. In mijn tijd bij Isala vond ik vooral de complexiteit die zo’n grote zorgorganisatie met zich mee brengt erg interessant. De fusie met het ziekenhuis in Meppel en het integreren van beide systemen was een geweldige klus. Maar ik heb daar zo veel projecten in goede banen mogen leiden. Vaak op het snijvlak van IT en Techniek. Dan voel ik mij als een vis in het water. Die ervaring neem ik nu mee naar InfraHealth en haar klanten. Zo heb ik in de laatste fase bij Isala in de rol van delivery manager meegewerkt aan het nieuwe EPD (elektronisch Patiënten Dossier).”

De laatste jaren was Wim actief bij Treant Zorggroep. “Een zorggroep met een breed en divers aanbod in zowel cure als care en dat zag je terug in mijn werk. Juist dat vond ik erg leuk. Eén organisatie, maar met verschillende wensen en culturen per locatie.” Zegt Wim. “Wat ik belangrijk vind is dat de verbeteringen en vernieuwingen die we op IT gebied doorvoeren uiteindelijk impact hebben op de kwaliteit van de zorg en positieve invloed hebben op het kernproces. Denk bijvoorbeeld aan een goed functionerend portaal voor de patiënt, zoals een ‘Mijn Treant’ omgeving. Het doel van een ziekenhuis is natuurlijk mensen beter maken. Maar dit soort systemen dragen enorm bij aan duidelijke en transparante communicatie, mits ze goed functioneren en goed zijn ingericht. Dat maakt het leven veel makkelijker voor alle partijen. Zowel voor de patiënt als de zorgverlener. Maar ook oplossingen voor innovaties zoals beeldbellen met patiënten die prima op afstand zorg kunnen ontvangen. Het bieden en ontvangen van goede zorg kost dan simpelweg minder tijd voor beide partijen. Dat is pure winst en zorgt voor effectievere zorg.

Visie en rol

De laatste jaren ben ik veelvuldig bezig geweest met het verbeteren en realiseren van netwerkprojecten. Dit zijn vaak complexe processen met veel impact op de organisatie. Dat vraagt om een goede begeleiding en duidelijke communicatie intern. Daar zit een belangrijk deel van mijn taak. Mensen meenemen in wat er gebeurd en waarom we dat doen. Covid heeft ons nog meer inzicht gegeven in waar dingen beter kunnen op het gebied van IT in de Zorg. Kijk bijvoorbeeld naar de impact van Zorgdomotica en hoe we dit nog beter en slimmer kunnen gebruiken. Mijn ambitie is om, vanuit de visie van InfraHealth op waar het beter kan en moet als het gaat om slimmer werken, het verschil te maken voor onze klanten. Of het nu gaat om cure of care. Waar knelt het en hoe gaan we dit oplossen. Mijn rol is die van regievoerder. Dat ik in het speelveld van alle leveranciers, mogelijkheden en belangen de optimale oplossing vind voor de klant en zijn kernvraag. Van oud naar nieuw. Het doel is maximale functionaliteit voor zorgverlener en patiënt. In de praktijk moet het altijd direct in één keer goed. Zo krijgen de gebruikers namelijk vertrouwen in de techniek als middel voor verandering. Dan wordt het voordeel positief ervaren en gaat men er gebruik van maken. Dat innovaties vanaf het eerste moment direct een positieve bijdrage leveren in het werk van de gebruikers in mijn ogen de sleutel tot succes. Dat is ook mijn persoonlijke belofte. Als het moet functioneren, dan functioneert het ook.

Dit is Wim in zijn werk

Ik ben een teamplayer. Ik hou van zelfsturende teams. Met mijn ervaring vind ik het leuk om jonge talenten beter te maken en nog beter te laten functioneren. Ik houd de boel bij elkaar, bepaal de koers en neem verantwoordelijkheid over het resultaat. En succes? Dat behalen we samen.

De rol van adviseur vind ik leuk. Ik sta voor kwaliteit en ben opgeleid in het agile werken. Mijn kenmerk is dat ik pragmatisch perfectionist ben. Het moet gewoon goed, maar wel binnen de kaders die daar voor gesteld zijn. Gewoon dat doen wat nodig is om de zaak voor elkaar te maken.

Waarom InfraHealth?

Ik ben vanaf dag één direct vol aan de slag gegaan. Niet geheel toevallig bij zowel Treant als Isala. Bij Treant ga ik mijn bestaande werkzaamheden aan een netwerkproject netjes afronden. Bij Isala ga ik twee projecten oppakken. De verhuizing van het zorgportaal ‘Mijn Isala’ en een Windows 10 upgrade. Beide in de rol van projectmanager.

Waarom ik voor InfraHealth heb gekozen? Ik ben een gevoelsmens. De gesprekken met Jan, Niek en Tjerry hebben me over de streep getrokken. Dat voelde gewoon heel goed. In het verleden heb ik vanuit een commerciële rol met partijen gewerkt. Later meer vanuit de interne organisatie. Dat commerciële, dus vanuit een externe rol miste ik wel. Je kijkt anders naar zaken. Minder afgeleid, meer focus op wat moet gebeuren. Nu mag ik weer in rol van leverancier, als adviseur en als regisseur aan de slag. Maar wel in de filosofie van InfraHealth. Door naast de opdrachtgever te staan, waarbij we schouder aan schouder de oplossing maken. Ja, dat spreekt mij aan.

Als er één bedrijf is dat vanuit IT het verschil gaat maken in de zorg in Noord-Nederland dan is dat InfraHealth. Daar wil ik bij horen. En ze zijn ambitieus. Ik wil onderdeel uitmaken van de groei die ze voor ogen hebben. Ik geloof er in dat binnen enkele jaren de dan meer dan 20 IT professionals van InfraHealth en HealthDomotics de norm zijn in wat IT voor de zorg kan betekenen.

ZELF AAN DE SLAG BIJ INFRAHEALTH?
Wil jij zelf aan de slag bij InfraHealth als Domotica Consultant, IT Consultant of IT Projectmanager? Bekijk hier alle vacatures of solliciteer via solliciteren@infrahealth.nl.

Wil je meer weten of heb je een vraag? Bel dan met Niek Ferwerda op 06-22883111.

03 dec

REGISSEER IT ONTWIKKELING IN DE ZORG ALS EEN BAAS

Ken je dat gevoel? Dat de wereld en alle ontwikkelingen langs je heen vliegen? De oplossingen van gister, staan vandaag alweer ter discussie. In de Zorg is dat niet anders. En misschien wel meer dan ooit heeft de snelle ontwikkeling van IT een grote impact op zorgorganisaties. Hoewel de oorzaken heel divers zijn, is de oplossing even simpel als complex. Het stelt simpel gezegd nieuwe eisen aan de IT organisatie. Maar hoe pak je dit aan? Daar zit juist de complexiteit.

Waar in traditionele IT organisaties met name gebruik wordt gemaakt van eigen toepassingen, zie je in toenemende mate dat kantoorautomatisering en toepassingen in rap tempo worden afgenomen uit ‘de cloud’. In de oude situatie beheren medewerkers eigen systemen. Op deze systemen werden eigen toepassingen geïnstalleerd, die met zelf ingerichte werkplekken kunnen worden gebruikt. Door gebruik te maken van diensten van de datacenters van met name Microsoft, Google, Amazon en IBM, gecombineerd met een Elektronisch Cliënten Dossier in het datacenter van de leverancier, is de IT organisatie niet meer in staat zijn traditionele rol uit te voeren. En er zijn meer oorzaken waardoor zaken snel veranderen voor de IT organisaties . Hieronder de 4 belangrijkste oorzaken, overzichtelijk onder elkaar:

  1. Gebruik diensten en datacenters van leveranciers zoals Microsoft en Google.
  2. Patiënten en cliënten moeten met behulp van IT steeds meer vanuit huis geholpen kunnen worden.
  3. Zorgdomotica wordt steeds meer IT in plaats van facilitair.
  4. Wet en regelgeving stelt steeds hogere eisen aan kwaliteit, veiligheid en privacy.

Oke, dus de rol van de IT organisatie en de mensen die er werken verandert. Wat komt daarvoor in de plaats? IT organisaties krijgen in deze verandering de rol van IT regisseur. Maar wat houdt dit eigenlijk in? En kan een traditionele beheerorganisatie zonder meer de omslag naar IT regisseur maken?

Nee, deze transitie gaat niet over één nacht ijs en vaak wordt dit proces en de impact hiervan ernstig onderschat. Hieronder 6 concrete adviezen die jou gaan helpen in de stap van beheer naar regie.

1. Positioneer regie op IT op strategisch niveau binnen de organisatie

Regie op IT vereist allereerst positionering van IT op strategisch niveau in de organisatie. Vanuit de visie van de organisatie op de te leveren zorg, stelt de IT organisatie een visie op waarmee de IT vormgegeven wordt. Deze positionering van IT vereist een continue toetsing van de visie en de uitvoering van deze visie bij de zorg. De IT organisatie moet de Zorg begrijpen en de rol van IT goed kunnen uitleggen op bestuurlijk niveau.

2. Herpositioneer de rol van de IT organisatie

Bij de uitvoering van de visie moet de IT organisatie opnieuw de rol nemen tussen de zorg en de leveranciers van de IT. Hierbij is de leverancier verantwoordelijk voor de uitvoering; de IT organisatie moet overzicht over de verschillende leveranciers houden, en zorgen dat zij samen diensten leveren conform de verwachtingen van de zorg.

3. Verwachtingsmanagement als sleutel naar resultaat

Verwachtingsmanagement naar de zorg is een belangrijke rol van de IT-regisseur: niet alle veranderingen kunnen op hetzelfde moment uitgevoerd worden. Met behulp van een projectportfolio kan een organisatie bepalen welke zaken prioriteit hebben. Dit is een samenspel tussen de zorg, waar functionaliteit gevraagd wordt, de IT-organisatie die zicht heeft op afhankelijkheden en het bestuur waar de financiering bepaald wordt. Regisseer het tempo van de verandering van IT samen met de zorg.

4. Meten is weten

De IT-organisatie voert ook regie op de geleverde kwaliteit van IT-diensten. De zorg moet een oplossing krijgen die past en werkt, en doorontwikkeld wordt. Door continu met leveranciers in gesprek te gaan over de verwachtingen en de daadwerkelijk ervaren kwaliteit, en vooral de vertaalslag te maken naar wat de zorg echt nodig heeft, wordt het verschil gemaakt.

5. Ken je plek

Niet langer heeft de IT-organisatie de kennis van alle systemen en toepassingen zelf in huis. Door de razendsnelle ontwikkeling van IT is dit ook niet meer op te brengen voor veel zorgorganisaties. De rol van IT-regisseur leidt tot IT waarmee de zorg echt geholpen wordt, en sturing op de kwaliteit van IT, gemeten vanuit de visie en gestelde kwaliteitseisen van de zorg.

6. Laat je adviseren en praat met professionals

InfraHealth helpt jouw organisatie natuurlijk graag bij deze transitie. Bij ons moet de kachel ook roken! Maar zonder gekheid…  Ga niet bouwen zonder tekening. Een juiste aanvang van deze transitie van een uitvoerende IT organisatie naar die van IT-regisseur voorkomt later in het traject een hoop gedoe en foute keuzes. Wij kennen het proces en weten op voorhand waar je mee te maken krijgt. Die winst heb je dus al te pakken!

Een hulpmiddel hierbij is de InfraHealth Quick Scan. Met deze tool wordt gekeken hoe het staat met de visie op IT, de vertaling van deze visie naar de praktijk en aanbevelingen om te komen tot een adequate inrichting van de IT organisatie gericht op de toekomst. Ook helpen we je graag hands-on bij het realiseren van de al in gang gezette transitie.

Nieuwsgierig? Doe hier onze Quick Scan!

Heb je een vraag naar aanleiding van deze blog of wil je meer weten over dit onderwerp? Neem vrijblijvend contact op met Niek Ferwerda. We staan je graag te woord!

Bel +31 6 22883111 of mail naar niek.ferwerda@infrahealth.nl

28 sep

Internet of things (IoT) ontwikkelingen in de zorg

IoT, we komen deze term steeds vaker tegen.  De afkorting van ‘Internet of things’. Oftewel in goed Nederlands; het internet der dingen. Maar wat betekent dat nou precies en welke ontwikkelingen en kansen zien we op dit gebied in de zorg? In deze blog gaan we er iets dieper op in. Lees je mee?

Het internet der dingen is een verwijzing naar de situatie dat door mensen bediende computers zoals desktops, laptops, tablets, smartphones in de minderheid zullen zijn op het internet. De meerderheid van de internetgebruikers zal in deze visie bestaan uit semi-intelligente apparaten, zogenaamde embedded systems. Alledaagse voorwerpen worden hierdoor een entiteit op het internet, die kunnen communiceren met personen en met andere objecten, en die op grond hiervan autonome beslissingen kunnen nemen. Dit klinkt wellicht wat technisch, maar in de zorg kunnen we hier enorm ons voordeel mee doen.

Steeds meer apparaten worden ‘intelligent’ en kunnen communiceren met andere apparaten of via (internet) infrastructuren met (andere) gebruikers. Onze voorspelling is dan ook dat zorginstellingen de komende jaren veel zullen investeren in IoT-toepassingen. Immers, de zorgdruk zal alleen maar toenemen, met minder (gekwalificeerde) medewerkers. IoT gaat ons hierbij helpen.

Hier komen we echter op het punt waar de schoen begint te knellen. De grote uitdaging voor de zorgsector is namelijk de vraag op welke manier IoT op een goede manier ingezet kan worden.

De transitie van de huidige processen en werkwijze in de zorg naar de situatie waarin IoT bepaalde taken gaat overnemen is een complex verhaal waarin andere kennis en vaardigheden binnen een zorgorganisatie nodig is. Daarnaast kan bij de implementatie heel veel fout gaan, als de aanpak niet zorgvuldig en met kennis van zaken wordt uitgevoerd. En deze fouten gaan gepaard met forse investeringen, dus een financiële blunder is snel gemaakt. En juist dat willen we graag voorkomen. Immers, het geld in de zorg is van ons allemaal en daarom zien we die euro’s graag goed besteed. Onze ervaring is dat er vanuit de techniek altijd wel oplossingen te vinden zijn, maar dat de belangrijke eerste stap is om de kernvraag heel helder, duidelijk en weloverwogen te formuleren.

IoT-toepassingen zijn natuurlijk niet helemaal nieuw in de zorg. Er bestaan al praktijkvoorbeelden van eenvoudige technische toepassingen die de zorg veranderen. Denk aan cliënten monitoring. Hartpatiënten kunnen bijvoorbeeld na een hartoperatie sneller naar huis waar zij verder gemonitord worden met IoT-toepassingen. En koelkasten die hun temperatuur doorgeven of leveranciers van medicijnen automatisch een melding geven dat de voorraad op raakt.

Dit zorgt voor meer grip op medicatie inname bij patiënten. Ook worden al track & trace systemen gebruikt om (dementerende) ouderen beter te kunnen beschermen en bestaan er sensoren die alarm geven als er afwijkende bewegingen zijn.

Voor de inzet van deze IoT middelen, is een stabiele, flexibele infrastructuur noodzakelijk. HealthDomotics weet dit als geen ander en wij bezitten de kennis en ervaring om zorgorganisaties hierover verregaand te adviseren én te ondersteunen. Heel actueel is een aantal trajecten waarbij wij klanten adviseren en begeleiden bij de implementatie van wifi netwerken. Tegenwoordig zijn de acces points, dus de kastjes die het wifi signaal verwerken, ook voorzien zijn van andere aanvullende technieken. Deze technieken, Zigbee of Bluetooth, kunnen door onze klanten vervolgens worden gebruikt om IoT apparatuur op te koppelen. Het grote voordeel voor de klant is dat ze één infrastructuur voor meerdere technologieën inzet.

Dus of het nu gaat om het implementeren, de selectie van leveranciers of het beheer, in alle gevallen staan wij schouder aan schouder met onze opdrachtgevers. Omdat wij pas tevreden zijn als onze klant en haar cliënten en patiënten dat ook zijn. Ons doel? Samen zorg verbinden!

HealthDomotics is onderdeel van InfraHealth en is gespecialiseerd in het begeleiden van Zorgdomotica implementaties. Van aanbesteding tot zorg levert HealthDomotics de expertise om Zorgdomotica voor de zorg te laten werken.

Heb je een vraag naar aanleiding van deze blog of wil je meer weten over dit onderwerp? Neem vrijblijvend contact op met Tjerry Hoekstra. We staan je graag te woord!

Bel +31 6 57331301 of mail naar tjerry.hoekstra@healthdomotics.nl

25 aug

Leveranciersselectie IT concept: timing is everything!

25-08-2020 Door Jan van Pijkeren

Het afgelopen jaar hebben we vanuit InfraHealth één van onze zorgklanten geholpen bij de keuze van een IT leverancier die in staat is om het gewenste IT concept – in dit geval Office365 – te implementeren en te beheren. In deze case bleek niet alleen het zoeken van de juiste partner belangrijk, maar was vooral het moment van selectie dé sleutel bij het bieden van de beste oplossing.

Eind 2018 werd gestart met het opstellen van een functioneel ontwerp voor het nieuwe IT concept. Na een scan van de markt, waarbij we ook altijd kijken naar de ontwikkelingen, updates en aanpassingen die gepland staan voor de betreffende software, hebben we de klant geadviseerd om niet eerder dan in de tweede helft van 2019 te starten met het selecteren van een IT leverancier. Dit was niet zonder reden. We wisten namelijk dat er ontwikkelingen op de planning stonden, waar we bij de implementatie zoals we die voor ogen hadden, ons voordeel konden doen. Door het moment van lancering goed te timen, is maximaal geprofiteerd van de nieuwste ontwikkelingen binnen Microsoft en werd er tijd gekocht om applicaties verder te verSaaSen*.  

InfraHealth heeft een RFI (Request for Information) opgesteld en geadviseerd bij het samenstellen van de long- en shortlist van leveranciers. Onze ruime ervaring én kennis van de markt helpt de klant in de fase snelheid in het proces te houden en tegelijk de kwaliteit te waarborgen. We kennen de vraag van de klant én we weten welke leveranciers hier het beste antwoord op kunnen bieden. We kunnen daardoor snel het kaf van het koren scheiden en vlot tot een relevante selectie van potentiële kandidaten komen. In deze fase heeft InfraHealth samen met onze opdrachtgever de gesprekken met de leveranciers gevoerd. Tegelijk waren we adviseur voor het hoofd ICT, management en RvB van de klant over de te kiezen leverancier.

Begin 2020 is er een keuze gemaakt voor een leverancier. Tijdens de COVID periode hebben we niet stilgestaan. We hebben deze periode juist heel nuttig kunnen gebruiken om met de gekozen leverancier het technisch ontwerp, de overeenkomst en de XLA (eXperience Level Agreement)** nader uit te werken. Dit heeft er in geresulteerd dat in mei de opdracht definitief is verleend en er direct gestart is met de uitvoering van de werkzaamheden. Precies zoals we voor ogen hadden. Omdat IT moet kloppen!

* Nog niet eerder van het buzzword verSaaSen gehoord? Zoals wel vaker klinkt het spannender dan dat het is. VerSaaSen is namelijk niets anders dan applicaties naar de cloud brengen.

** Je komt het steeds vaker tegen. Bedrijven die overstappen van een SLA (Service Level Agreement) op een XLA (eXperience Level Agreement). Bij een SLA ligt de focus vooral op het technische vlak. In een XLA leg je doelen vast vanuit het perspectief van een eindgebruiker en richt je je op klanttevredenheid. Door het werken met een XLA krijg je als organisatie meer stuurkracht richting klantervaringen.

Wil je meer weten over wie we zijn en wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Of heb je gewoon een vraag naar aanleiding van deze blog? Neem dan contact met ons op, we bespreken het graag met je!

Contact Jan van Pijkeren

Bel +31 6 53980710

Mail naar jan.vanpijkeren@infrahealth.nl

01 jul

IT-held in zorg gezocht (m/v)

Altijd al hét verschil willen maken in de zorg? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als Domotica Consultant bij InfraHealth maak je deel uit van een enthousiast team IT-professionals en werk je aan uitdagende domotica vraagstukken bij verschillende opdrachtgevers in de zorg. Word jij onze nieuwe IT-held met hart voor de zorg?

Als Domotica Consultant bij InfraHealth weet jij als geen ander hoe domotica in de zorg kan worden toegepast. Deze kennis pas je dagelijks toe door samen met onze opdrachtgevers de beste oplossingen te bedenken voor de vragen die ze hebben. Je neemt daarin het voortouw, betrekt de juiste mensen, creëert draagvlak en begeleidt zorginstellingen van selectie tot implementatie. Het resultaat? Een meer dan tevreden klant en een enthousiaste eindgebruiker. Het doel? Betere zorg, omdat de IT klopt als een bus!

Bekijk de hele vacature hier.

01 mei

Jacco Vermeer start als consultant bij InfraHealth

Jacco Vermeer is per direct gestart als consultant bij InfraHealth. We zijn erg blij met het toetreden van Jacco, als onderdeel van het team van specialisten waarmee we dagelijks invulling geven aan de vraagstukken van onze klanten.

Jacco voegt als jongste telg van de InfraHealth familie niet alleen frisse wind en bravoure toe, ook brengt hij de nodige ervaring op het snijvlak van IT én de zorg met zich mee. De uit Sneek afkomstige projectleider werkt al ruim een jaar voor InfraHealth en heeft zich in diverse opdrachten voor diverse klanten van zijn beste kant laten zien. Daarom zijn we blij Jacco nu definitief aan ons team toe te mogen voegen.

Als consultant kan Jacco zijn talent om projecten binnen gestelde kaders op te leveren verder ontwikkelen. Daarnaast zal hij binnen bestaande IT teams waarde toe gaan voegen en samen met de specialisten bij onze klanten operationeel en functioneel invulling geven aan de dingen die moeten gebeuren om tot de gewenste resultaten te komen.

Met de komst van Jacco zijn we als organisatie nog beter in staat om inhoudelijk in te spelen op de vragen van onze groeiende groep klanten. 

Als directie wensen we Jacco veel succes en plezier in zijn werk. Welkom bij de club!

01 apr

Inrichting noodhospitaal ZNWV Dillenburg

Wat een weken! Wat het coronavirus teweeg brengt, hadden we ons een maand geleden nog niet kunnen voorstellen. We maken het bij InfraHealth direct mee. Waar we kunnen, anticiperen we op de nieuwe werkelijkheid. Veel projecten waar we vorige week aan werkten, moeten even wachten. Eerst zorgen, daarna pakken we de draad weer op.

Tegelijkertijd hebben onze klanten behoefte aan nieuwe oplossingen. Thuiswerken en consult op afstand vragen veel van IT voorzieningen. We zijn bezig werkplekken in te laten richten voor noodvoorzieningen en het invoeren van nieuwe oplossingen voor beeldbellen. Met oog voor de beveiliging van de netwerken tegen hackers, voor wie zorginstellingen ook in tijden van crisis gewilde doelen zijn.

En het blijkt maar weer hoeveel je vanaf huis kunt doen. Overleggen via Microsoft Teams of Zoom, servers beheren op afstand, projectplannen schrijven en maken van afspraken gaat net zo soepel.

Trots op de samenwerking met Zorggroep Noordwest-Veluwe!
In de ziekenhuizen waar we voor werken is alles gericht op de golf aan corona-patiënten. Triageposten, inclusief IT-voorzieningen, zijn in een paar dagen geregeld. En ook hebben we de realisatie van de IT-voorzieningen gecoördineerd, zodat een leegstand pand van Zorggroep Noordwest-Veluwe tot noodhospitaal is omgebouwd.

Trots op wat InfraHealth bereikt voor de Zorg!

End of content.

No more posts to load.