Infrahealth

NIEUWS

We houden je graag op de hoogte van de laatste trends en het nieuws op het gebied van Zorg- IT en Zorgdomotica. Maandelijks publiceren we op deze pagina een blog gekoppeld aan deze onderwerpen. Ook houden we je hier op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen InfraHealth. Volg ons ook op LinkedIn, Facebook en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

05 jan

Blogserie – IT-vraagstukken in de zorg – De ervaring van Cosis met InfraHealth

Probleem? Opgelost! In deze serie vertellen onze medewerkers en klanten over IT-vraagstukken die we hebben opgelost voor organisaties in de zorg. Dit keer vertelt Arie Koenen van Cosis, een van onze klanten, over zijn ervaring met InfraHealth.

arie koenen van cosis over ervaring met infrahealth

Eerder in deze serie kon je al lezen hoe Niek Ferwerda als projectleider voor Cosis aan de slag ging. Cosis is een grote organisatie in Drenthe en Groningen die mensen met een verstandelijk en/of psychische beperking helpt grip te krijgen op het leven. Niek realiseerde samen met Cosis en verschillende leveranciers een eenduidige en solide digitale infrastructuur voor ongeveer 200 verschillende locaties door het hele verzorgingsgebied. Die samenwerking beviel zo goed dat InfraHealth daarna betrokken bleef bij Cosis. Arie Koenen, manager Informatie & Automatisering bij Cosis, vertelt over de samenwerking.

In oktober 2020 kwam Niek Ferwerda van InfraHealth bij ons binnen voor het coördineren van het project rond onze infrastructuur: internet en WiFi voor zakelijke toepassingen regelen op ongeveer 200 locaties. Het was een moeizaam project en daar hadden we een stevige projectmanager voor nodig. Niek ging daadkrachtig aan de slag. Hij heeft het project vlot getrokken, schakelde met meerdere partijen en bleef er bovenop zitten. Zo is het project uiteindelijk binnen een half jaar afgerond.

Persoonlijke en professionele klik

Vanuit onze zakelijke relatie ontstond goed persoonlijk contact. Vrijwel van meet af aan konden we met elkaar lezen en schrijven. We verstonden elkaar heel snel, begrepen elkaar en konden ook goed kritisch zijn naar elkaar. Later maakte ik kennis met collega’s van Niek bij InfraHealth en ook dat klikte goed. De aanpak van InfraHealth is nuchter, rechttoe rechtaan en gefocust op de opdrachten die er liggen. De goede dingen doen, zonder gekkigheid. Dat vind ik zelf ook belangrijk.

Van project naar nauwe samenwerking

Na de realisatie van het project vroeg ik Niek om mee te draaien in het management op de afdeling. Daar leverde hij een forse bijdrage aan het aansturen van de afdeling, met een focus op de techniek. De afdeling verkeert nu in een betere positie en de dienstverleningscontracten zijn flink verbeterd. Daarnaast heeft hij mij goed ondersteund in het dagelijks management van de afdeling.

Een stuurman die ook echt stuurt

Het project waar Niek mee begon was voor ons echt een grindbak. Daar was eerder al veel niet goed gegaan en wij waren er flink op vastgelopen. We hadden iemand nodig die koersvast is, een stuurman die echt stuurt. Dat gold ook voor het managen van de afdeling. Daarin hebben we echt 100% samengewerkt. En dat geldt net zo goed voor toekomstige projecten. Het gaat erom de juiste dingen te doen, en die dingen goed te doen. Dat kwaliteitsdenken zie je terug in het doen en laten van Niek en van InfraHealth.

Relatie voor de toekomst

Ik vertrek dit jaar bij Cosis, maar de samenwerking tussen Cosis en InfraHealth is duurzaam, voor de toekomst. Niek start 1 december met zijn derde project bij Cosis, gericht op zorgalarmering, zorgdomotica en telefonie. We hebben hem hard nodig. Ook een collega van Niek is bij ons aan de slag. De betrokkenheid van InfraHealth zorgt voor continuïteit, daar kunnen we op vertrouwen.

Met onze projectmanagers en adviseurs haal je niet alleen expertise in huis maar ook gedreven mensen. Omdat de menselijke kant van IT óók altijd moet kloppen.

Wij helpen IT zo in te zetten dat zorgmedewerkers goed kunnen werken. Ben je benieuwd hoe InfraHealth / HealthDomotics jouw organisatie verder kan helpen? Lees ook het vorige artikel uit deze serie of neem contact met ons op.

22 dec

Blogserie – IT-vraagstukken in de zorg – Selecteren van een goede leverancier voor zorgdomotica

Probleem? Opgelost! In deze serie vertellen we over IT-vraagstukken die we hebben opgelost voor organisaties in de zorg. Dit keer Gerwim Heerspink over hoe we helpen een goede leverancier in zorgdomotica te vinden.

leverancier zorgdomotica zoeken

Selecteren goede leverancier zorgdomotica? Opgelost!

De technologie in de zorg wordt steeds innovatiever. Als zorgorganisatie kun je er steeds meer mee. Het kiezen van een leverancier is belangrijk omdat hun aanbod deels bepalend is voor de mogelijkheden die je krijgt. Maar het vergelijken en selecteren van leveranciers is erg moeilijk, helemaal als je nog niet precies weet wat je nodig hebt. Wij zijn expert in aanbestedingen en hielpen Noorderboog met dit hele proces.

Hoe kies je een leverancier?

Noorderboog is een regionale zorgorganisatie voor ouderen en ouderenproblematiek. Toen Noorderboog plannen maakte voor de nieuwbouw van een revalidatiecentrum, zocht ze een nieuwe leverancier voor zorgdomotica. Die keus wilde ze niet zomaar maken, omdat die een grote impact heeft op de manier van werken in de organisatie. Het is belangrijk om goed te weten wat je nodig hebt voor je een contract afsluit. Wij hielpen zorggroep Noorderboog om scherp te krijgen wat ze precies wilde en bij het selecteren van een nieuwe aanbieder die daarbij past.

Een goed begeleid traject

Als eerste stelden we een werkgroep samen om te inventariseren wat er precies moest komen. In de werkgroep zitten zes leden van het zorgpersoneel, twee managers en technische collega samen alle wensen en eisen op een rij. Op basis daarvan formuleerden wij vervolgens het programma van eisen (PVE). Met het programma van eisen vroegen we via een request for information (RFI) leveranciers van zorgdomotica te reageren op de vraag van Noorderboog.

Zorgvuldig kiezen met eigen criteria

Uit de reacties selecteerden we vijf partijen met het best passende aanbod. Dat aanbod legden we vervolgens naast de eisen en wensen van de werkgroep. De locatiemanagers en zorgmedewerkers hadden hiervoor al checklists opgesteld zodat het aanbod echt goed met elkaar en met de vraag vergeleken kon worden. Na het doorlopen van de checklists bleven er nog drie leveranciers over om uit te kiezen. We vroegen deze drie hun voorstel verder uit te werken. Na een referentiebezoek, een request for proposal (RFP) en een eindpresentatie koos Noorderboog de uiteindelijke leverancier voor de zorgdomotica op hun nieuwbouwlocatie.

De oplossing voor Noorderboog

Noorderboog kreeg een revalidatiecentrum vol slimme sensoren, om bewegingen en behoeftes van de cliënten snel en makkelijk te kunnen volgen. Met bijvoorbeeld een slimme optische sensor in elke kamer gekoppeld aan een hals/polszender voor elke cliënt. Is zo’n sensor niet passend in de situatie, dan kan de zorgmedewerker kiezen voor sensoren zonder beeld zoals bewegingssensoren of deurcontact. De zorgprofessionals kunnen alle meldingen van het zorgdomotica-systeem volgen via een app. En via een speciaal netwerk is ook plaatsbepaling via bluetooth mogelijk.

En dan: de implementatie

De leverancier was gekozen en die had het plan klaarliggen. Klaar? Natuurlijk niet! Na het kiezen voor een leverancier begint de afstemming en implementatie, en ook dat begeleidden we. We doken de diepte in met de leverancier, de locatiemanagers en zorgmedewerkers. De input van de zorgprofessionals, die dagelijks zullen werken met de nieuwe domotica, gaf de leverancier een goed beeld van wat er wel of juist niet op de afdelingen ingezet moet worden. Daarmee werd in de praktijk ook echt gerealiseerd wat de bedoeling was, en konden de medewerkers en cliënten van Noorderboog er goed mee uit de voeten. En de leverancier, die is nu de voorkeursleverancier voor heel Noorderboog.

Technologische en innovatieve zorgdomotica, goed op elkaar afgestemd dankzij een zorgvuldig proces. Dat is een van de oplossingen van InfraHealth. Omdat IT altijd moet kloppen.

Wij helpen IT zo in te zetten dat zorgmedewerkers goed kunnen werken. Ben je benieuwd hoe InfraHealth / HealthDomotics jouw organisatie verder kan helpen? Lees ook het vorige artikel uit deze serie en neem contact met ons op.

08 dec
het aanleggen van eenzelfde netwerk op 230 zorglocaties

Blogserie – IT-vraagstukken in de zorg – Probleemloos internet op alle locaties

Probleem? Opgelost! In deze serie vertellen we over IT-vraagstukken die we hebben opgelost voor organisaties in de zorg. Dit keer Niek Ferwerda over het samenwerken met verschillende leveranciers.

het aanleggen van eenzelfde netwerk op 230 zorglocaties

Probleemloos internet op alle locaties? Opgelost!

Veel organisaties in de zorg hebben niet één leverancier voor hun technische oplossingen maar meerdere. Wil je dan iets aanpassen, dan heb je direct met meerdere partijen te maken. Zo had Cosis, een grote zorgorganisatie, problemen met het internet op haar ruim 200 locaties. Wij hielpen Cosis aan één netwerk voor de hele organisatie, in goede samenwerking met hun leveranciers.

Een plan alleen is niet genoeg

Cosis is een grote organisatie in Drenthe en Groningen voor hulp bij een verstandelijke of psychische beperking. Het zorgaanbod is heel divers en de locaties zijn dat ook. Woonlocaties, dagbesteding, kantoren… Op al deze locaties was wel internet maar het werkte overal anders en niet overal even goed. Cosis wilde graag één netwerk voor de hele organisatie, zodat het centraal te beheren is en overal voor iedereen op dezelfde manier werkt. Met ruim 200 locaties en twee verschillende leveranciers was dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Alle neuzen dezelfde kant op

Cosis had al een goed beeld van wat er moest komen, maar kreeg het zelf met de leveranciers niet voor elkaar. Die werkten eerder langs elkaar heen in plaats van samen, en het plan werd steeds aangepast. Het kwam niet van de grond en Cosis vroeg ons daarmee te helpen. Wij namen de leiding van het project over en gingen met alle partijen aan tafel. We bakenden het plan af en zorgden dat iedereen precies wist wat de bedoeling was. Daardoor konden de leveranciers en de organisatie echt gaan samenwerken en ging het project steeds beter lopen.

Plan goed uitwerken

Het project besloeg uiteindelijk 230 van de 270 locaties. Die verdeelden we in verschillende categorieën: hoogkritische A-locaties waar het internet direct invloed heeft op de zorg voor de cliënten, net wat minder kritische B-locaties die belangrijk zijn voor de organisatie maar minder direct voor de cliënten en als laatste de C-locaties, die plekken en ruimtes waar internettoegang het minst kritisch is voor de zorgprocessen en de bewoners. Die onderverdeling werkte voor de hele organisatie en bepaalde hoe robuust het netwerk moest worden.

Test en realisatie

Voordat we het netwerk uitrolden, hebben we het twee weken uitgebreid getest in een speciale omgeving. Zo wisten we zeker dat het in de praktijk net zo goed zou werken als op papier. Daarna hebben we op alle locaties een nieuw, stabiel netwerk aangelegd, in nauwe samenwerking met de leveranciers. Overal op dezelfde manier, met dezelfde hardware en dezelfde contracten bij Ziggo en XS4ll. Zodat Cosis het vanaf nu makkelijk zelf kan beheren vanuit één centrale locatie.

Het blijft mensenwerk

Van het plan tot en met de invoering van het netwerk hielden we nauw contact met de medewerkers van Cosis. Goede afstemming en communicatie is belangrijk, ook als je met zo veel verschillende locaties te maken hebt. We lieten medewerkers weten wat de impact was van de werkzaamheden, overlegden met hen over de planning en stemden planning en taken af met de verschillende leveranciers. Die werken nu beter samen en ook Cosis is erg blij met de verbetering in de relatie.

Een netwerk dat staat als een huis en een leveranciers die goed kunnen samenwerken. Dat is één van de oplossingen van InfraHealth. Omdat IT altijd moet kloppen.

Wij helpen IT zo in te zetten dat zorgmedewerkers goed kunnen werken. Ben je benieuwd hoe InfraHealth / HealthDomotics jouw organisatie verder kan helpen? Lees ook het vorige artikel uit deze serie en neem contact met ons op.

24 nov

Blogserie – IT-vraagstukken in de zorg – Migratie naar Microsoft 365

Probleem? Opgelost! In deze serie vertellen onze medewerkers over IT-vraagstukken die we hebben opgelost voor organisaties in de zorg. Dit keer Jan van Pijkeren over een migratie naar Microsoft 365.

Migratie naar online werken met Microsoft 365? Opgelost!

Online overleggen met collega’s, samen werken aan documenten door de hele organisatie heen, dankzij kantoorautomatisering kan er tegenwoordig heel erg veel. Maar lang niet alle organisaties hebben de middelen of de kennis om er ook gebruik van te maken. Wij hielpen Noorderboog in Meppel bij de migratie naar Microsoft 365 en doen dat nu ook voor Surplus in Breda.

Het moderne werken in de zorg

De medewerkers van zorgorganisaties Noorderboog en Surplus wilden steeds meer samen kunnen werken aan documenten, zowel binnen de afdeling als afdeling overstijgend. Ook werden mede door het coronavirus steeds meer overleggen online gehouden, bijvoorbeeld via Teams. Het oude netwerk kon die vraag niet goed aan en de hardware miste camera’s, speakers en microfoons voor de online overleggen. Wij werden ingeschakeld om de hele omgeving te migreren naar een systeem dat past bij het moderne werken.

Goed kijken wat er nodig is

Vanaf de start van elk migratieproject werken we samen met een klankbordgroep. In die werkgroep helpen we mensen van de werkvloer tot en met het management samen duidelijk te krijgen wat zij precies nodig hebben om hun werk te kunnen doen. De werkgroepen van Noorderboog en Surplus brachten in kaart hoe iedereen werkte en wat er van een nieuw systeem verwacht werd. Voor beide organisaties kozen we voor de overstap naar Microsoft 365, met alle voordelen van online samenwerken en overleggen via Teams, tegelijk met het installeren van nieuwe hardware om alle diensten goed te kunnen gebruiken.

Gebruikers meenemen in de migratie

Na het besluit kwam de migratie zelf. Wij verzorgden het technische deel, met het verplaatsen van documenten en het installeren van computers, laptops en docking stations, en het menselijke deel, de adoptie of het in gebruik nemen van het nieuwe systeem. Die adoptie is het allerbelangrijkste: om een migratie te laten slagen, moeten alle eindgebruikers goed meekomen in de verandering. Ze moeten op een nieuwe manier gaan werken, en dat kan alleen als alle collega’s dat willen én begrijpen.

Communicatie en evaluatie

We begonnen ruim voor de migratie zelf met tijdige communicatie. Ruim vooraf wisten alle medewerkers al dat er een verandering aan zat te komen. We gaven trainingen en de klankbordgroep hielp bij het informeren en enthousiasmeren van hun collega’s. Toen het systeem daadwerkelijk in gebruik genomen werd, waren wij de eerste dagen ter plaatse om alle medewerkers op weg te helpen. Ook nu houden we nog vinger aan de pols. We evalueren en kijken of wat we bedacht hadden, in de praktijk goed werkt. Daar was de migratie immers om begonnen!

Samen met de organisatie zorgen wij voor een technische omgeving die het dagelijks werk zo makkelijk mogelijk maakt. Dat komt de zorg ten goede. Omdat IT altijd moet kloppen.

Wij helpen IT zo in te zetten dat zorgmedewerkers goed kunnen werken. Ben je benieuwd hoe InfraHealth / HealthDomotics jouw organisatie verder kan helpen? Lees ook het volgende artikel uit deze serie en neem contact met ons op.

15 sep
maurits vizzini infrahealth

Maurits Vizzini, een ervaren projectmanager met een technische achtergrond

Vanaf 1 april versterkt Maurits Vizzini InfraHealth als projectmanager. Maurits brengt een volle rugzak met kennis over techniek mee. Die kennis komt goed van pas in zijn nieuwe functie bij InfraHealth. Met zijn achtergrond is hij een waardevolle toevoeging aan het team.

maurits vizzini infrahealth

Gevormd tot wie hij nu is

Maurits heeft technische bedrijfskunde gestudeerd. Vervolgens ging hij aan de slag als ICT’er en dook de techniek in. Gedurende zijn carrière sprak de projecmanagerrol hem het meest aan. Als projectmanager heeft hij geleerd hoe techniek ter ondersteuning van bedrijfsprocessen kan dienen, en ervaren wat nu precies die techniek inhoudt en betekent voor de klant.

Zijn ervaring kan hij goed toepassen in zijn huidige baan bij InfraHealth. In zijn vorige baan zat Maurits op de stoel van de leverancier: hij verkocht ICT-producten. Daarbij zorgde hij voor uitvoering, controle en voor de financiële afwikkeling en ging dan naar het volgende project. Bij InfraHealth zit Maurits aan de andere kant van de tafel, namelijk aan klantzijde. Want bij InfraHealth komt de leverancier juist bij Maurits op bezoek om gezamenlijk mooie oplossingen voor onze klant te vinden.

Waarom InfraHealth?

Hoewel Maurits niet actief op zoek was naar een nieuwe baan, stond hij wel open om zijn kennis uit te breiden. Zijn aandacht werd bij toeval getrokken door de vacature van InfraHealth. Maurits geeft aan: “Als ik dan toch van baan ging wisselen, wilde ik ook echt een nieuwe uitdaging aangaan. Dat vond ik bij InfraHealth. Tot de dag van vandaag heb ik nog geen enkele spijt van de overstap.”

De functie sprak Maurits aan omdat er groot deel projectmanagement in zit. Ook in deze functie kan hij zijn expertise inzetten, maar nu wel in een andere branche. “Zorg interesseert mij, want daar gebeurt veel op het gebied van techniek. Een goed voorbeeld daarvan is de ontwikkeling van zorgdomotica. Ik vind het prachtig om te zien hoe zorgdomotica bijdraagt aan positieve veranderingen in de zorg, zowel voor de zorgprofessional als voor de patiënt.”

Werkzaamheden

De werkzaamheden die Maurits uitvoerde bij zijn vorige werk, zijn niet te vergelijken met wat hij nu doet. Waar vroeger zijn projecten ophielden bij de levering van producten, gaat hij nu verder. Naast de ondersteuning bij keuze voor producten en diensten, zorgt hij ook voor implementatie. Nu ziet hij ook de resultaten in de zorg en dat smaakt naar meer. “InfraHealth is onafhankelijk. Daardoor kunnen we meerdere producten afwegen en de beste oplossing voor de klant adviseren. Niets is ons te gek. We denken echt vanuit het klantperspectief mee.”, aldus Maurits.

Sociaal, leergierig en resultaatgericht

Maurits is leergierig en resultaatgericht. Hij is vastberaden om kwaliteit te leveren. Het persoonlijk contact met de klant vindt hij  leuk aan zijn werk. Wat hem verder uniek maakt, is zijn technische achtergrond. “Ze zeggen vaak dat een projectmanager niets van de inhoud hoeft te weten, maar dat is toch wel een voordeel. Je kan beter projecten inschatten, je kent de risico’s en de consequenties van die risico’s”, vertelt Maurits. “Bovendien kan ik aan tafel met de klant snel schakelen. Heeft een klant bepaalde functionele wensen, dan kan ik direct een inschatting maken of dit haalbaar is.”

Zelf aan de slag bij InfraHealth?

Wil jij zelf aan de slag bij InfraHealth als Domotica Consultant, IT Consultant of IT Projectmanager? Bekijk hier alle vacatures of solliciteer via solliciteren@infrahealth.nl.

Wil je meer weten of heb je een vraag? Bel dan met Niek Ferwerda op 06-22883111.

20 aug

Waarom WiFi in de zorg zo belangrijk is

Een goed wifinetwerk is tegenwoordig een must. Stabiliteit, snelheid, veiligheid en eenvoud zijn belangrijke meetpunten voor de beoordeling van een wifinetwerk. Dan maakt het niet uit of het een privé, zakelijk of een publiek netwerk is. Het gebruik van wifi neemt overal toe, ook in de zorg. Vele zorginstellingen zoals ziekenhuizen, verzorgingshuizen en verpleeghuizen hebben een wifivoorziening. Maar wordt deze wel maximaal benut?

Besparing van tijd en kosten

Wifi heeft de laatste jaren een geweldige ontwikkeling doorgemaakt op het gebied van kwaliteit, snelheid en stabiliteit. Door de introductie van nieuwe technieken is de dekking en het ontvangst enorm verbeterd. Hierdoor kan ook in de zorg met een gerust hart gekozen worden voor wifi als digitaal transportmedium. Zorgalarmering, brandalarmering, uitgifte medicatie, inzien van het elektronisch patiëntendossier (EPD) en telefoneren kunnen tegenwoordig via het wifinetwerk worden afgehandeld. En dat met de kwaliteit van een bedraad netwerk. Het wifinetwerk kan ook het gebruik van kostbare DAS-systemen (inpandige GSM-versterking) gedeeltelijk of geheel vervangen. Nu het gebruik van al deze toepassingen via één systeem -het wifinetwerk- geregeld kan worden, besparen zorginstellingen op hun beheerlasten.

Uitdagingen & keuzes

Maar als je aanneemt dat er overal wifi is, wat zijn dan de valkuilen?

In zorginstellingen maken veel verschillende gebruikers gebruik van wifi. Denk aan:

  • Bewoners
    Hoe ga je om met door bewoners aangevraagde wifi vanuit de provider in combinatie met professionele wifi voor de zorgdiensten? Wifi is een gedeeld medium dus bij onjuiste configuratie kunnen problemen ontstaan met dekking, beschikbaarheid en continuïteit.
  • Medewerkers & gasten
    Ondersteunende diensten zoals ICT, facilitair en onderhoud maken bijna allemaal gebruik van een laptop of tablet voor hun werk. Hetzelfde geldt voor verwanten die op bezoek komen: bij opa of oma op bezoek, willen ze graag op het wifinetwerk.
  • Zorgprofessional
    De zorgprofessional leunt vaak maximaal op het wifi, alarmering gaat tegenwoordig meestal draadloos. Dus werking en beschikbaarheid van het wifinetwerk is cruciaal voor het verlenen van zorg.

Deze verschillende gebruikers, elk met hun eigen wensen en eisen voor het wifinetwerk, verwachten allemaal dat er in de zorginstelling overal wifi beschikbaar is. Om daaraan te voldoen moet een zorginstelling een aantal belangrijke keuzes maken rondom hun wifinetwerk:

  • Beveiliging
    Een wifinetwerk kan met meerdere lagen beveiliging beschermd worden. Waarbij het laagste niveau een netwerknaam met wachtwoord is. Hoe meer lagen beveiliging toegevoegd worden, hoe beter de bescherming. Maar meer beveiliging betekent ook hogere beheerlasten en minder flexibiliteit. Niet voor elke organisatie is de hoogste beveiliging nodig.
  • Wifi of toch bedraad?
    Wifi lijkt tegenwoordig een toverwoord. Maar wifi heeft ook nadelen. Een kabel is altijd sneller en stabieler dan wifi. Weeg daarom goed af of wifi noodzakelijk is.
  • Alternatieve draadloze drager
    Vooral als je de smartphone inzet voor zorgprocessen, is het verstandig om te kijken naar de mogelijkheden van een alternatieve (draadloze) drager. De configuratie en het gebruik van voice-over-wifi brengt veel (technische) uitdagingen met zich mee. Met alternatieven zoals 4G/5G kan tegenwoordig ook veel.
  • Devices
    Maak je (veel) gebruik van wifi, kijk dan ook kritisch naar de wifi-devices die gebruikt worden. Zijn dit juiste devices op de juiste plek? Het beheer en gebruiksvoorwaarden zoals batterijduur kunnen de keuze voor een device zwaar beïnvloeden.

Toekomstige ontwikkelingen

Als je naar de trends kijkt, is technologie inmiddels een standaard in de zorg. De mogelijkheden en technieken breiden zich dagelijks uit. Flexibiliteit is zeer gewenst en draadloze netwerken zijn steeds meer een infrastructurele eis.

Heb je een vraag naar aanleiding van deze blog of wil je meer weten over dit onderwerp? Neem vrijblijvend contact op met Tjerry Hoekstra. We staan je graag te woord!

Bel +31 85 0795100 of mail naar tjerry.hoekstra@infrahealth.nl.

07 mei

InfraHealth is verhuisd!

InfraHealth blijft groeien. Ons huidige pand voldoet daarom niet meer aan onze eisen. Dus per 1 maart hebben we een nieuw onderkomen op Blankenstein 550 in Meppel!

Wil je een keer langskomen voor een bakje koffie? Uiteraard kan dat.

Bel dan met Jan, Niek of Tjerry, of neem contact op via ons nummer 085-0795100.

08 mrt

Gerwim Heerspink versterkt HealthDomotics team binnen InfraHealth

10 jaar werkte Gerwim als woonbegeleider in zowel de gehandicaptenzorg als de psychiatrie. Juist deze kennis en ervaring maakt hem een geweldige toevoeging aan ons team. Vanuit InfraHealth werken we vanuit de visie dat we met hart voor de zorg ons werk doen. Gerwim heeft hart voor de zorg. Hij heeft zelf aan de rand van het bed gestaan. Dat maakt hem de juiste man om als Domotica Consultant onder de vlag van HealthDomotics invulling te geven aan onze belofte dat we samen zorg verbinden.

HealthDomotics is onderdeel van InfraHealth en gespecialiseerd in het begeleiden van Zorgdomotica implementaties. Van aanbesteding tot zorg levert HealthDomotics de expertise om Zorgdomotica voor de zorg te laten werken. We doen dit vanuit de visie: ‘Samen zorg verbinden’. Omdat we geloven dat we door naast de klant te staan, samen tot het beste resultaat komen.

Gerwim is 30 jaar en woont samen met zijn vrouw Nicolet en twee kinderen in Dronten. Naast zijn werk als woonbegeleider heeft hij hier kennis gemaakt met de zorgdomotica. Zijn kennis van de zorg is dus groot. Nicolet is ook actief in de zorg en werkt in het Isala ziekenhuis. “Deze ervaring neemt hij straks mee in zijn rol als adviseur naar onze klanten,” zegt Tjerry Hoekstra, managing partner van InfraHealth met de focus op HealthDomotics. “Vanuit het management vinden we het belangrijk dat we acteren op het snijvlak van zorg en IT, met kennis en gevoel van beide onderdelen. Gerwim heeft de afgelopen jaren kennis opgedaan op het gebied van Domotica oplossingen én weet wat belangrijk is op de werkvloer in de zorg. Dat maakt hem een waardevolle toevoeging aan ons team”.

Van sales naar adviseur

In 2019 heeft Gerwim de overstap gemaakt naar De Heer Medicom. “Via een traject van omscholing en aan de hand van een jobcoach heb ik de overgang gemaakt van werken in de zorg, naar werken aan de zorg,” verteld Gerwim. “Een spannende stap, waar ik nog geen dag spijt van heb. De Heer Medicom is specialist op het gebied van innovatieve Zorgdomotica. In de rol van accountmanager heb ik mijn kennis van zorgdomotica verbreed en daardoor ken ik nu de verschillende oplossingen en toepassingen die er zijn op het gebied zorgdomotica. Deze kennis neem ik mee als adviseur richting de klanten van InfraHealth en HealthDomotics.”

“Ik kijk er naar uit om als adviseur aan de slag te gaan in een afwisselende werkomgeving. Werken bij verschillende klanten en oplossingen bedenken voor diverse vraagstukken. Maar altijd met hetzelfde doel. De zorg beter maken,” gaat Gerwim verder. “De zorgmedewerker het werk beter en leuker maken, zodat de kwaliteit van de zorg voor de patiënten en cliënten omhoog gaat. Kijk, dan spreekt mijn hart voor de zorg.”

“Ik moet het hebben van mijn ervaring in de zorg. Daar ga ik het verschil maken. Vanuit mijn kennis van de zorg. Tien jaar was ik zelf actief als zorgverlener. Ik weet wat er speelt en spreek de taal. In combinatie met mijn kennis van Domotica is dat mijn sleutel tot succes. En de rest? Dat leer ik snel genoeg!” gaat Gerwim enthousiast verder.

Waarom InfraHealth?

“Waarom ik voor InfraHealth heb gekozen? De vacature sprak met direct aan. Maar vooral na de gesprekken met Niek, Tjerry en Jan werd ik enthousiast. Professionals met een persoonlijke aanpak. Daar pas ik goed en voel ik me thuis. De gesprekken verliepen in een ontzettend fijne sfeer. Laagdrempelig en toch scherp en kritisch. Precies zoals InfraHealth en HealthDomotics zich naar de markt toe profileren. Dat was kenmerkend vanaf het eerste contact.”

“Ik vind het leuk om goed te luisteren naar de klant en ook in te schatten wat de vraag achter de vraag is en daar mijn juiste rol in kiezen. Hoe ben ik van toegevoegde waarde voor de klant en mijn contactpersoon,” zegt Gerwim als het gaat over zijn werkwijze.

Gerwim is van start gegaan met een uitgebreid marktonderzoek. “Het doel is tweezijdig. Enerzijds om zelf een bredere kennis van aanbieders op het gebied van zorgdomotica op te doen en me hier vervolgens ook verder in te verdiepen. Maar ik heb mijn onderzoek ook gepresenteerd aan alle collega’s. Zo is direct de hele organisatie weer bijgepraat en geïnformeerd, waardoor we onze algemene kennis op dit gebied up to date houden. Deze kennis zet ik straks in bij de klant.”

Alle collega’s wensen Gerwim veel plezier in zijn nieuwe job en kijken uit om samen met hem aan de slag te gaan. Omdat IT moet kloppen!

ZELF AAN DE SLAG BIJ INFRAHEALTH?
Wil jij zelf aan de slag bij InfraHealth als Domotica Consultant, IT Consultant of IT Projectmanager? Bekijk hier alle vacatures of solliciteer via solliciteren@infrahealth.nl.

Wil je meer weten of heb je een vraag? Bel dan met Niek Ferwerda op 06-22883111.

End of content.

No more posts to load.