Domotica is onontbeerlijk in de Zorg. Zorgoproepsystemen, alarmeringsystemen en domotica op basis van sensoren voor het woongemak van cliënten worden steeds meer geïntegreerd en een onderdeel van de ICT-infrastructuur.
Patiënten en cliënten van zorgorganisaties zijn voor een adequate zorgverlening afhankelijk van een goed werkend domoticasysteem. De zorgverleners kunnen hun werk efficiënter doen. En met de ontwikkelingen van artficial intelligence en de integratie van zorgdomotica in de informatievoorziening van een zorgorganisatie, kan meer inzicht gekregen worden in hoe de zorgverlening verbeterd kan worden.
In deze complexe materie begeleidt HealthDomotics klanten bij het uitstippelen van de juiste route naar het gewenste resultaat. Daarbij is de aanpak het fundament goed te leggen: wat wil een organisatie met de inzet van zorgdomotica bereiken. Met onze kennis adviseren wij hoe zorgdomotica ingezet kan worden, en kunnen we door een inventarisatie van de huidige toepassing van zorgdomotica wijzen op de te nemen stappen om tot een optimaal resultaat te komen.
Dit advies zal betrekking hebben op alle onderdelen van zorgdomotica: de inrichting van de domotica-oplossing conform de wensen van de zorgmedewerkers en de inbedding in de werkprocessen, de toetsing aan de geldende wet- en regelgeving, de aanwezigheid van de juiste randvoorwaarden op IT-vlak en de koppeling van zorgdomotica aan de informatievoorziening.